Monday, October 5, 2015

Why I am studying Japanese

I'm a big fan of Japanese mystery authors including Keigo Higashino and Miyabe Miyuki.

One day, when I have mastered Japanese, I will be able to read these novels in the language they were written!

For the first four weeks my Japanese class has been fabulous! I'm a little worried about the kanjis that we will be learning in the future, but until now, i feel like i'm on the right track.




8 comments:

  1. わたしも Keigo Higashino のほんがすきです!あのひとのびゃくやこう はわたしだいすきのほんです。You-Nahさんのだいすきの1ほんはなんですか。

    ReplyDelete
    Replies
    1. わたしのいちばんすきな本は"レモン”と”容疑者Xの献身"です。カリレオシリズもすきです。

      Delete
  2. Hello. My name is Juri Shirai. I’m from Osaka. I’m Ritsumeikan University student and learning business administration. This department focuses on globalization. Therefore, I’m learning English hard, and I also have been learning Spanish since this spring. My hobby is to watch Japanese animation. My favorite animation is “Detective of Conan” It is very exciting. I like Miyabe Miyuki's book, too. Which book do you recommend? Thank you for reading.

    こんにちは。わたしのなまえはしらいじゅりです。わたしはおおさかしゅっしんです。わたしはりつめいかんだいがくのがくせいでけいえいがくをまなんでいます。えいごのべんきょうをがんばっています。私のしゅみはにほんのあにめをみることです。わたしもみやべみゆきさんのほんがすきです。あなたのおすすめのほんはなんですか?よんでくれてありがとうございます。

    ReplyDelete
    Replies
    1. こんにちはしらいさん。わたしも「こなん」がすきです!わたしのいちばんすきな本は"レモン”と”容疑者Xの献身"です。カリレオシリズもすきです。These were written by Mr.Geigo. Among Miyabe Miyuki's works, I like 模倣犯 and would love to read more!

      Delete
    2. Thank you for your reply. I am happy to know that you like "Conan", too. I am looking forward to next the movie. I read "容疑者Xの献身” before. It is very exciting! And I haven't read "レモン", so I am going to read it. "今夜も眠れない” written by Miyabe Miyuki is also exciting work. If you have a time, please check it.

      Delete
  3. You-Nahさんの專攻はなんですか?わたしもにほんの文学を読みます。三島由紀夫の作り話はよみましたか?

    ReplyDelete
  4. たのしブラグえすね!ユナ・ジョンさんはげんきですか。どんなほんがすきですか。しけんがんばってください!Also, out of curiosity, is there anything else in particular that draws you to Japanese language and literature?

    ReplyDelete
  5. ゆなさん、こんばんは。わたしはブレットです。このブログのポストはとてもおもしろいですね!ひがしのさんとみゆきさんがわかりませんでした。アニメがすきですか?

    ReplyDelete